まいにちの悲劇
2019, 版画 / ハーネミューレ紙にシルクスクリーン

目の前で壊れているもの、 生活のために壊さないと( 形を変化させないと) いけないものを、 シルクスクリーンの版画のイメージ上で修復する。
対象が壊れた状態で写真を撮影し、シルクスクリーンで刷る際に、 「修復されたように見える位置」に壊れた部分(マグカップの取っ手やみかんの皮) を 刷り重ねることで、図像上は、物体は破壊前のかたちを保つ。
「物体は修復されたように見える」 「壊れた部分が白く抜け、矩形の図像としては不完全」 「どんな図像でも紙の上にインクが乗っているだけで、物理的に壊れている箇所はない」 という3つの状態が同時に発生し、鑑賞者に状態の認定に対する揺らぎを引き起こす。

Daily tragedy
2019, screen print on paper

In this project, Kashima take a photograph of an object that is broken in front of us, or that we have to break (or change the shape of) in order to live, and repair it in the image of a silkscreen print. By taking a photograph of the object in a broken state and printing the broken part (the handle of a mug or the peel of an orange) on the silkscreen in a position where it appears to have been repaired, the object retains its pre-destructive form in the image. "The object appears to have been repaired", "The broken part is white and incomplete as a rectangular image", and "No part of the image is physically broken except for the ink on the paper"

Photo by Adri Cureido